Τρίτη, 28 Φεβρουαρίου 2012

Η ΨΕΥΔΑΙΣΘΗΣΗ

35 x 25 cm
ΓΡΑΦΙΤΗΣ ΣΕ ΧΑΡΤΙ


Την περασμένη εβδομάδα έτυχε να δω την ταινία ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΜΕ ΤΟ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑΡΕΝΙΟ ΣΚΟΥΛΑΡΙΚΙ. 
Με αφορμή αυτήν την τόσο ατμοσφαιρική ταινία (κάθε της πλάνο και ένας πίνακας! σκιές και φώτα, έντονα χρώματα, δυνατές συνθέσεις) αποφάσισα να σχεδιάσω με γραφίτη αυτόν τον εξαιρετικό πίνακα του Ολλανδού ζωγράφου JOHANNES VERMEER. 

Δανείζομαι από το blog http://habilisii-habilis.blogspot.com/ τα βιογραφικά του στοιχεία. Εκεί βρήκα μεγάλη ποικιλία ζωγραφικών έργων! Επισκεφτείτε το!

Γεννήθηκε στη πόλη Ντελφτ της Ολλανδίας το 1632 όπου και έζησε για όλη του τη ζωή. Ακολούθησε το επάγγελμα του πατέρα του που ήταν έμπορος και  πανδοχέαs αλλά και μετά του εμπόρου έργων τέχνης . Άρχισε να ζωγραφίζει απο τα 15 του χωρίς την πατρική επιδοκιμασία . Δεν ήταν το κύριο επάγγελμα του ζωγράφος . Το 1672 η οικονομική κρίση που έφερε ο πόλεμος μεταξύ  Γαλλίας  και Ολλανδίας εξαθλίωσαν το οικονομικά της οικογένειας .Το 1675 πεθαίνει . Η γυναίκα του για να επιβιώσει οικονομικά μαζί με τα 11 παιδιά τους ξεπουλάει τους πίνακες του συντρόφου της .

Το πρόσωπο της κοπέλας, ανοιχτό βιβλίο για το ζωγράφο, μου χάρισε πολύτιμα συναισθήματα  αλλά και ερωτήματα για τις σκέψεις και τις επιθυμίες της.
Το αποτέλεσμα με ικανοποίησε γιατί ήταν μια καλή σπουδή με πλούσιες σκιές και έντονα φώτα.  Το δικό μου ζητούμενο έτσι κι αλλιώς δεν ήταν η απόλυτη απεικόνιση του έργου, ούτε και έχω την ψευδαίσθηση πως θα μπορούσα!


31 σχόλια:

  1. Υπέροχο!!
    Είναι από τα πιο αγαπημένα μου έργα, έχω ένα αντίγραφο στο τοίχο του δωματίου μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πραγματικά υπέροχο έργο! Χαίρομαι που σου άρεσε η προσπάθειά μου. Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  2. Κατερίνα μου το έργο σου είναι πάρα πολύ όμορφο,σωστά ζωγραφισμένο,με τη δική σου ''πινελιά'',άξια σπουδή στο έργο του Vermeer...Μπράβο Κατερινάκι,χαίρομαι πολύ όταν βλέπω δουλειά σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου καλημέρα και καλή Σαρακοστή!
      Χαίρομαι πολύ όταν σε βλέπω στο "εργαστήρι" μου!!!

      Διαγραφή
  3. Εχεις βρεί την έκφραση! μπράβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κατερίνα έκανα μια βόλτα στο blog σου και μου άρεσε!

    Καλή συνέχεια για να μας ταξιδεύεις !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ταξίδι της ζωγραφικής δε τελειώνει ποτέ και οι συγκινήσεις που προσφέρει αμέτρητες!
      Σ'ευχαριστώ πολύ!
      Την καλημέρα μου!!

      Διαγραφή
  5. Εξαιρετικό! Από τα πολύ αγαπημένα έργα του Βερμέρ. Είχα δει την ταινία και είχα μαγευτεί. Μπόρεσες να μεταφέρεις τη μαγεία του πορτραίτου. Μπράβο Κατερίνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι μια μαγεία σου μεταφέρει το βλέμμα της... κάτι το άπιαστο που προσπαθεί να αιχμαλωτίσει ο Vermeer (ίσως την αφοσίωση και το θαυμασμό της, ίσως την αγάπη της γι' αυτόν, ποιος ξέρει?)....
      Χαρά μου, που πιστεύεις ότι τα κατάφερα!!!
      καλημέρα και καλή Σαρακοστή

      Διαγραφή
  6. Μου αρέσει ότι αποτύπωσες στο βλέμμα της.
    Καλή συνέχεια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ πολύ Βάσω μου!
      φιλιά και καλή Σαρακοστή!

      Διαγραφή
  7. Κατερίνα είναι από τα αγαπημένα μου έργα, έχω δει την ταινία και έχω διαβάσει το βιβλίο. Το έργο σου είναι πάρα πολύ όμορφο, εξαιρετικό!!!! Μακάρι να μπορούσα και εγώ να το αποτυπώσω έτσι κάποια στιγμή.Σάντυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σάντυ καλημέρα!
      Είδα την ταινία αλλά θα ήθελα να διαβάσω και το βιβλίο κάποια στιγμή.
      Χαίρομαι πολύ που είσαι στην παρέα μας και που σου αρέσει η δουλειά μου.. Αν αγαπάς τη ζωγραφική δίνε της λίγο χρόνο απ'τη ζωή σου και θα σε ανταμείψει! φιλιά

      Διαγραφή
  8. καλημερα..χαιρομαι που σε βρηκα..πναεμορφη δουλεια..μου αρεσε που το εκανες μαυρο ασπρο..να σαι καλα..καλη Σαρακοστη..και καλη συνεχεια..σε φιλω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Μαρία μου... καλώς ήρθες στην παρέα μας! Καλή Σαρακοστή και σε σένα και καλό μήνα! Λέμε... ότι μπήκε η Άνοιξη! για να δούμε....

      Διαγραφή
  9. Ωραίο το κοντράστ του, πέτυχε, και το καδράρισμα που έκανες επίσης!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Κωνσταντίνε και καλό μήνα! Οι εντυπώσεις και η κρίση σου φοβερές!!! τα φιλιά μου

      Διαγραφή
  10. Εχεις κανει φοβερη δουλεια... Πετυχες το ιδιο βλεμμα και την ιδια εκφραση μπραβοοο!!! (Η ταινια παντως δεν μου αρεσε και πολυ, προτιμω το βιβλιο!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ πολύ Fotini!! Πρέπει να αγοράσω το βιβλίο... όλο και περισσότεροι μου λέτε ότι είναι πολύ καλό! την καλημέρα μου και καλό μήνα!

      Διαγραφή
  11. αν και δεν μ αρεσει αυτο; ο πινακας ειναι ωραιος γενικα για οσους τον θαυμαζουν καλως σε βρηκα σε περιμενω σπιτακι μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς ήρθες στην παρέα μας παρατηρητή!
      Δεν σ'αρέσει ο πίνακας του Vermeer αλλά σ'αρέσει το σχέδιο μου ή το αντίθετο ή και τα δύο δε σ'αρέσουν ή σ'αρέσουν... >΄¨!"_<?.Μ!μφ,μγ}
      αχ!!! μπλέχτηκα!
      Τέλος πάντων η ζωγραφική έτσι κι αλλιώς πρέπει να προκαλεί το ενδιαφέρον και να δημιουργεί αίσθηση είτε θετική είτε αρνητική ! Σε κάποιους αρέσει πολύ ένα έργο, σε ορισμένους λίγο και σε άλλους πάλι μπορεί να είναι τελείως αδιάφορο ή και να τους φαίνεται αποκρουστικό! Είμαστε τόσο διαφορετικοί μεταξύ μας και αυτό είναι το υπέροχο!!!

      Διαγραφή
  12. ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ! Πολύ καλή σπουδή! μπράβο!!
    Να ξέρεις ότι οι μεγάλοι δάσκαλοι έχουν τόσα να μας μάθουν, που δεν τελειώνουν ποτέ!
    Πολλές φορές όταν πηγαίνω σε εκθέσεις μουσείων κρατώ ένα μικρό μπλοκάκι... (το γνωστό) και πάντα σημειώνω είτε με λέξεις είτε με σκίτσα.
    Είναι μια συνήθεια χρόνων που μόνο σε καλό μου έχει βγει!
    σε φιλώ πολύ πολύ
    και... να ξέρεις καμαρώνω πολύ ξέροντας ότι έχω προσθέσει ένα μικρό λιθαράκι σε αυτό που βλέπω εδώ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα λόγια σου πάντα με συγκινούν αλλά έχουν και μεγάλη βαρύτητα! ... το ξέρεις αγαπημένη μου δασκάλα!
      Σ'ευχαριστώ πολύ και εννοείται πως πρόσθεσες πολλά λιθαράκια!

      Το καλοκαίρι, στην έκθεση του Μόραλη στην Πινακοθήκη, στο υπόγειο κάθισα σ'έναν πάγκο. Ήμουν σχεδόν μόνη στο χώρο. Ο φωτισμός ήταν υποβλητικός. Και αφού "γέμισα" την ψυχή μου λίγο με τους πίνακες του, σκίτσαρα (στο γνωστό μπλοκ) ένα έργο του. Εκείνη τη στιγμή σε θυμήθηκα που μου είχες γράψει κάποια στιγμή "θα μάθεις και θα βελτιωθείς πηγαίνοντας σε πολλές εκθέσεις".
      Ακόμη μια κουβέντα του μεγάλου δάσκαλου Τέτση που είχα ακούσει: όταν πήγε στο Παρίσι για μεταπτυχιακό και τον ρώτησαν σε ποιο τμήμα ή σε ποιόν δάσκαλο μαθήτευσε, εκείνος είπε, πέρασα όλο μου το χρόνο μέσα σε μουσεία και εκθέσεις, κολλώντας τη μύτη μου πάνω σε πίνακες μεγάλων ζωγράφων !

      Διαγραφή
  13. Πολύ καλή αποτύπωση, αλλά το βλέμμα που πέτυχες δεν είναι εύκολο για τον καθένα. Εσύ το έκανες πολύ σωστά. Μπράβο σου, φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άννα μου καλημέρα και καλό μήνα να έχουμε!!!
      Χαίρομαι πολύ που σου άρεσε και βρήκες "κάτι" στο βλέμμα της! Γιατί κι εμένα αυτό το βλέμμα με συγκίνησε σ'αυτόν τον πίνακα!
      τα φιλιά μου!!

      Διαγραφή
  14. Απαντήσεις
    1. Thank you for vewing my art blog! I'm glad that I manage to do as you said! also to have you in our company!!!

      Διαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...